Privacybeleid
Bij het gebruik van onze website en diensten verstrek je informatie die jou als persoon kan identificeren. Wij verwerken jouw persoonsgegevens uitsluitend om onze diensten te leveren en jou van informatie te voorzien, en dit gebeurt alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
Jouw persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).
Door gebruik te maken van onze website en/of diensten, bevestig je dat je dit privacybeleid zorgvuldig hebt gelezen en hiermee akkoord gaat. We behouden ons het recht voor om dit privacybeleid regelmatig aan te passen. Wijzigingen zullen via onze website worden gecommuniceerd.
Jouw rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Je hebt te allen tijde het recht om:
- Jouw persoonsgegevens in te zien;
- Jouw persoonsgegevens te corrigeren of te laten corrigeren;
- Jouw persoonsgegevens te laten verwijderen (“recht om vergeten te worden”).
Je kunt verzoeken om verwijdering uit al onze databases. Zodra je dit verzoek indient, zullen we jouw gegevens verwijderen en je niet langer contacteren.
Indien je zelf wijzigingen aanbrengt in jouw gegevens, worden deze onmiddellijk verwerkt. Indien je een verzoek indient om gegevens te wijzigen of te verwijderen, voeren wij dit zo snel mogelijk uit, maar uiterlijk binnen 30 dagen.
Hoe verwerken wij jouw gegevens?
Verwerkingsverantwoordelijke:
- Flora Facto
- Nijverheidsstraat 35, 2570 Duffel
- info@florafacto.be
- BTW: BE 0812 272 456
Jouw persoonsgegevens worden verwerkt door Flora Facto en eventuele externe verwerkers die voldoen aan de GDPR-regelgeving. Deze verwerkers treden op volgens onze instructies en verwerken jouw gegevens uitsluitend voor de doeleinden die hieronder zijn beschreven.
Gebruik van Google Analytics: Wij maken gebruik van Google Analytics om anonieme gegevens te verzamelen over het gebruik van onze website. Deze gegevens worden niet gebruikt voor marketing- of reclamedoeleinden en worden niet gedeeld met Google voor deze doeleinden. Wij zorgen ervoor dat deze gegevens enkel voor interne analyses worden gebruikt.
Welke gegevens verzamelen wij?
Wij verzamelen enkel die persoonsgegevens die nodig zijn voor specifieke diensten of om je van informatie te voorzien. Dit kunnen de volgende gegevens zijn:
- Algemene identificatiegegevens (zoals naam, voornaam, geslacht, e-mailadres, telefoonnummer);
- Professionele gegevens (zoals functie, bedrijfsnaam);
- Betalingsgegevens (zoals creditcardinformatie, btw-nummer);
- Informatie over jouw gebruik van onze diensten en voorkeuren;
- Gegevens die je verstrekt via formulieren, evenementen, gesprekken of enquĂȘtes.
Verplichte velden in formulieren worden aangegeven met een * en zijn nodig om de gewenste dienst te kunnen leveren. Het verstrekken van andere gegevens is optioneel.
Waarom verzamelen wij jouw persoonsgegevens?
Jouw gegevens worden uitsluitend verwerkt voor specifieke doeleinden, gebaseerd op de volgende rechtsgronden:
- Contactformulier: Om jouw vraag te beantwoorden of te verwerken (uitvoering overeenkomst);
- Aankoopformulier: Om jouw aankoop te verwerken en producten te leveren (uitvoering overeenkomst en gerechtvaardigd belang);
- Brochure-aanvraag: Om de gevraagde brochure te verzenden (uitvoering overeenkomst).
Indien wij jouw gegevens voor andere doeleinden willen gebruiken, vragen wij hiervoor expliciet jouw toestemming.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Jouw persoonsgegevens worden bewaard zolang dit nodig is om jou de dienst te verlenen waarvoor jij toestemming hebt gegeven of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. De bewaartermijnen verschillen per type gegevens, maar persoonsgegevens worden in geen geval langer dan 5 jaar na het laatste gebruik bewaard.
Delen van jouw gegevens met derden
Wij delen jouw persoonsgegevens niet met derden, behalve wanneer dit nodig is voor de uitvoering van onze diensten of wanneer dit wettelijk verplicht is. Wij werken alleen samen met verwerkers die voldoen aan de GDPR-vereisten en die passende maatregelen nemen om jouw gegevens te beschermen.
Wij schakelen bijvoorbeeld externe partijen in voor:
- IT-infrastructuur en hosting;
- Het versturen van nieuwsbrieven en uitnodigingen.
Bij doorgifte van gegevens aan partijen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) zorgen wij voor passende waarborgen, zoals het gebruik van standaard contractuele clausules (SCC’s).
Beveiliging van gegevens
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik of ongeautoriseerde toegang. Dit omvat onder andere het gebruik van versleuteling, beveiligde verbindingen en toegangsbeheer via wachtwoorden en gebruikersnamen.
In geval van een datalek
Ondanks onze inspanningen kan het gebeuren dat er een datalek plaatsvindt. In dat geval zullen wij jou zo snel mogelijk informeren en indien nodig ook de bevoegde autoriteit (de Gegevensbeschermingsautoriteit) op de hoogte stellen. We doen er alles aan om de impact van het lek te beperken.
Klachten
Als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je contact opnemen met de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) via:
Meer informatie over de klachtenprocedure vind je op de websites van de Gegevensbeschermingsautoriteit en de Vlaamse Toezichtcommissie.